vrijdag 17 mei 2013

Kringloop kunst - Game Over Mozaieken

Al heel lang over nagedacht maar nooit aangedurfd; een mozaiek met afval materiaal van spelletjes...go11


Het was een gok welk materiaal ik moest gebruiken; welke lijm, welke ondergrond, ik heb gekozen voor een emmer tegellijm met enige flexibiliteit en koos voor een oud krijtbord als ondergrond omdat die al van die leuke gekleurde randen had. De vraag is alleen "hoe houdt het materiaal zich op de lange termijn ten opzichte van elkaar". Dat gaan we zien!
go01
Alle spelletjes afval materiaal die de "Spullenhulp" in Soest voor me verzameld had uitgezocht op kleur, een schets gemaakt op het krijtbord, een gezichtje geplakt op de plakkant van de verpakking van een pizza (bewaar ik altijd voor ooit... nu dus...) en aan de slag!
go05
go06
go07
Je hebt zo'n beetje 10 minuten per ingesmeerd stukje, dus dat is knap doorwerken. Gelukkig zijn er heel veel verschillende vomen dus kan je het ook snel passend maken. De kleinste gaatjes opgevuld met kleine kraaltjes.
go08
go09
go10
En tadaaaaa.....
ga02
De kringloop mozaieken zijn te zien bij "Spullenhulp" in Soest, daar hangen ze aan de wand in de winkel. Dit was de eerste die ik voor hun maakte, inmiddels zijn er deze week nog een aantal bij gekomen.
Ook afgelopen week nog verder gegaan met de techniek van vorige week, nog meer "ge-mozaiekt" met afvalmateriaal:



lieveheersbeestje det
en een uiltjes schilderij:

uiltjes detail
uiltjes detail2
en een derde, waarvan je vorige week al een klein stukje zag:
landschap bovenaf
go12
verzamel landschap
Hoe leuk kan werken met afvalmateriaal zijn! 
Mijn ideeën en de potten met afvalmateriaal zijn nog lang niet op...

Groetjes Karin Robberse

Geen opmerkingen:

Een reactie posten